Godziny otwarcia: Pn-Pt: 7-20 Sb: 7-20; Nd: handlowa: 10-20
lodowki-w-klimacie-vintage

Lodówki w klimacie vintage

Inspirowany amerykańskim wzornictwem styl retro święci triumfy w kuchennych sprzętach AGD. Część osób właśnie w takim klimacie urządza całe wnętrza. Prym wiodą tu jednak lodówki przypominające wyglądem te z lat 50. i 60. XX wieku. Wyróżnia je lekko zaokrąglony kształt i poziome uchwyty zewnętrzne przypominające chromowane klamki. Obudowa niemal zawsze jest w ciepłym kolorze, nierzadko są to bardzo wyraziste barwy. Jak dotąd na rynku występują lodówki retro jedynie w wersji wolnostojącej, tylko w takiej formie mogą być odpowiednio wyeksponowane. Przyjazny człowiekowi organiczny kształt lodówek i nostalgiczny klimat, jaki wprowadzają do wnętrz, sprawiają, że znajdują one wielbicieli wśród zwolenników różnych aranżacji. Ten oryginalny, zupełnie nietuzinkowy sprzęt sprawdza się nie tylko w kuchniach w stylu retro, doskonale wygląda również w nowoczesnym wnętrzu. NOWOCZESNY KONTEKSTNic jednak nie stoi na przeszkodzie, by lodówkę vintage uczynić elementem nowoczesnej aranżacji. Dobrym kontekstem będzie tu zarówno stonowana kolorystycznie kuchnia skandynawska, gdzie wyrazisty w kształcie oraz kolorze sprzęt zagra pierwsze skrzypce, jak i modne kuchnie industrialne, których właściciele często sięgają po wyposażenie z dawnych lat. Przygaszony kolor, jakby lekko spłowiały idealnie wpisze się w ten  styl. Z kolei czarna lodówka retro podbije, a czasami nawet określi styl loftowy kuchni, szczególnie jeśli zestawimy ją z innymi bardziej łagodnymi w wyrazie sprzętami. Obudowa w intensywnych kolorach, np. strażackiej czerwieni czy przykuwającymi uwagę żółtym lub pomarańczowym, zeenergetyzuje wnętrze. Taka „płomienna” lodówka jest wtedy bohaterem pomieszczenia i nawet w sąsiedztwie czarnych metalowych regałów kuchennych wybija się na pierwszy plan. By przykuwała uwagę, warto wtedy zrezygnować w aranżacji z innych kolorowych sprzętów. W nowoczesnych kompozycjach można też użyć zabiegu odwrotnego – na tle wyrazistych stylowo sprzętów czy okładziny ściennej, np. wykonanej z czerwonych cegieł, stawiamy stonowaną lodówkę retro w kolorze kości słoniowej lub beżowym. To również sposób na wyeksponowanie sprzętu. Wolnostojący charakter lodówek retro ma jednak pewną konsekwencję. Może być ona elementem zabudowy szafek, ale dobrze działa tu poprzez kontrast w stosunku do ich formy czy barwy. Lodówka retro najlepiej sprawdza się jednak we wnętrzach obszernych, gdzie będzie można ustawić ją solo, w pewnym dystansie do kuchennej zabudowy i innych sprzętów. Tak zaaranżowana nie musi pasować ani formą, ani kolorem do innych elementów, sama w sobie jest ozdobą wnętrza, na takiej samej zasadzie jak cenny antyk czy obraz. PLAKATY NA TOPIEW ciągu ostatnich lat z powrotem – możliwe, że z sentymentu – sięgamy po znane, stare grafiki z reklam, afiszy informujących o ważnych wydarzeniach, filmów czy teatrów. Plakat jest formą utrwalenia chwili – ważnego wydarzenia – przeszłego lub aktualnego. Odzwierciedleniem historii razem z uwiecznieniem zarówno kanonów estetycznych danego okresu, jak i nastrojów społecznych czy stylu życia. Plakaty były drukowane w dość dużych nakładach – czasami było to 5-6 tysięcy sztuk. Niewiele z nich jednak przetrwało – rozlepiane na miejskich słupach ogłoszeniowych były niszczone podczas ich zdzierania. Niektóre z nich drukowano na papierze niezbyt dobrej jakości, zatem nawet te, które jakimś cudem się uchowały, rozpadają się, kiedy podejmie się próbę ich rozwinięcia i rozprostowania. Z tego tytułu oryginalne plakaty osiągają duże sumy – nawet kilka tysięcy złotych. Na szczęście ich kopie i reprinty są łatwo dostępne – znajdziemy je już za kilkadziesiąt złotych. Obecnie coraz więcej na rynku mamy ilustratorów i grafików, którzy wykorzystując bardzo różne techniki, specjalizują się w tworzeniu plakatów. Kolaże, grafiki komputerowe, rysunki – do wyboru do koloru. Tematyka może być różna i z łatwością można wybrać plakat pasujący lub korespondujący z naszym wnętrzem. Motywy botaniczne, portrety czy też motywy surrealistyczne – coraz częściej plakaty to już nie tylko reklamy czy afisze teatralne, ale po prostu piękne obrazy tworzone za pomocą najrozmaitszych technik.

Aktualności

Gwarancja jakości
naszych produktów

Zakupy w systemie
ratalnym

Oferujemy zakupy
telefoniczne

Transport
na terenie całej Polski

Mrówka Myszków
ul. Pułaskiego 68e, 42-300, Myszków
Telefon: 34 343 02 01, 607 444 559
E-mail: myszkow@psbmrowka.com.pl